• Ewa

Aranżacja sklepu - od czego zacząć?

Aktualizacja: maj 24

Wdrażanie regularnych zmian w ekspozycji sklepu świetny sposób na stymulowanie zainteresowania Twoich stałych klientów.


Wcale nie musisz co chwila wprowadzać nowych produktów do swojej oferty, by była ona nieustannie ciekawa i świeża. Nawet dla tych, którzy odwiedzają Twój punkt sprzedaży bardzo często.



Hallelujah boutique @joliejulie_architects



Na początek mam dla Ciebie jednocześnie dobrą i złą wiadomość.


Nawet najbardziej skupiony i obecny myślami klient rejestruje maksymalnie 30% tego co go otacza.


O ile nie rozmawia jednocześnie przez telefon, nie słucha muzyki i donikąd się nie spieszy.


To zła wiadomość, ponieważ większość tego, co chcemy przekazać klientowi może bardzo szybko przepaść w morzu bodźców.

Chcesz zaprezentować na swojej witrynie absolutnie wszystkie modele zimowych butów, jakie masz w ofercie?


Bardzo możliwe, że ilość informacji będzie na tyle przytłaczająca, że skutek będzie odwrotny do zamierzonego. Spróbuj wczuć się w sytuację swojej zabieganej klientki lub klienta i uprość mu życie.


Tu mniej naprawdę znaczy więcej. Wyeliminuj z witryny i z ekspozycji to, co jest zbędne.


W oknie pozostaw jeden, ale za to dobrze przemyślany set produktów. Pozbądź się nadmiaru z przestrzeni sklepu i nigdy nie traktuj jej jako przedłużenia magazynu.


Club de Monaco fot. @kendieveryday




Najszybsza pozytywna zmiana VM to najczęściej właśnie usunięcie nadmiaru - i od tego zacznij zmiany w swoim sklepie.


Dlaczego fakt, że ponad 70% bodźców przepada w czeluściach podświadomości miałby być dobrą informacją?


Ponieważ wystarczy regularnie zmieniać ekspozycję, by na pierwszy plan wychodziły te produkty, które wcześniej pozostawały w cieniu. Więc po kolei:


1. Przeanalizuj swój asortyment i dotychczasową sprzedaż - czego masz na stanie najwiecej, co sprzedaje się najsłabiej, co jest bestsellerem?





2. Jeśli dysponujesz sprzedażą zeszłoroczną również koniecznie weź ją pod uwagę.


- Czego zabrakło rok temu?

- Co było zbędne?

- Co świetnie się sprzedawało?

- Czy sprzedaż w Twoim sklepie zależy od pogody, ważnych dat w kalendarzu lub jest sezonowa?


2. Bazując na tej analizie - pokaż kluczowe produkty w najlepszach punktach sklepu.


3. Zestaw je z innymi produktami, aby dać im nowe życie i jednocześnie szansę na większą sprzedaż.


4. Stwórz swój kalendarz VM na nadchodzący rok i zaznacz w nim wszystkie daty, które mają wpływ na funkcjonowanie Twojej działalności.


Zastanów się, które momenty są słabsze sprzedażowo na przestrzeni roku?


To właśnie wtedy warto wyciągnąć ciężką artylerię i zaproponować klientkom coś super - piękną witrynę, wyjątkową ekspozycję w sklepie, żeby miały powód by z całej konkurencji wybrać właśnie Twoją ofertę.


*


Potrzebujesz indywidualnej konsultacji i zmian VM? Napisz: ewa@changes.pl





63 wyświetlenia
  • Facebook

©2020 by changes.pl Ewa Popowska