• Facebook

©2020 by changes.pl Ewa Popowska

  • Ewa

Aranżacja sklepu - od czego zacząć?

Aktualizacja: sty 30

Wdrażanie regularnych zmian w ekspozycji sklepu to jeden z najlepszych sposobów na stymulowanie zainteresowania Twoich stałych klientów. Wcale nie musisz co chwila wprowadzać nowych produktów do swojej oferty, by była ona nieustannie ciekawa i świeża nawet dla tych, którzy odwiedzają Twój punkt sprzedaży bardzo często.



Hallelujah boutique @joliejulie_architects



Na początek mam dla Ciebie jednocześnie dobrą i złą wiadomość. Nawet najbardziej skupiony i obecny myślami klient rejestruje maksymalnie 30% tego co go otacza. O ile nie rozmawia jednocześnie przez telefon, nie słucha muzyki i donikąd się nie spieszy.


To zła wiadomość, ponieważ większość tego, co chcemy przekazać klientowi może bardzo szybko przepaść w morzu bodźców.

Chcesz zaprezentować na swojej witrynie absolutnie wszystkie modele zimowych butów, jakie masz w ofercie? Bardzo możliwe, że ilość informacji będzie na tyle przytłaczająca, że skutek będzie odwrotny do zamierzonego. Spróbuj wczuć się w sytuację swojej zabieganej klientki lub klienta i uprość mu życie. Tu mniej naprawdę znaczy więcej. Wyeliminuj z witryny i z ekspozycji to, co jest zbędne. W oknie pozostaw jeden, ale za to dobrze przemyślany set produktów. Pozbądź się nadmiaru z przestrzeni sklepu i nigdy nie traktuj jej jako przedłużenia magazynu.


Club de Monaco fot. @kendieveryday




Najszybsza pozytywna zmiana VM to najczęściej właśnie usunięcie nadmiaru - i od tego zacznij zmiany w swoim sklepie.


Dlaczego fakt, że ponad 70% bodźców przepada w czeluściach podświadomości miałby być dobrą informacją? Ponieważ wystarczy regularnie zmieniać ekspozycję, by na pierwszy plan wychodziły te produkty, które wcześniej pozostawały w cieniu. Wydobądź je stamtąd i pokaż w nowym świetle. Zestaw z innymi produktami, aby dać im nowe życie i jednocześnie szansę na większą sprzedaż.


Kolejnym krokiem niech nie będzie jednak rzucanie się do natychmiastowego zmieniania ekspozycji, bo ilość rzeczy do zmiany i przeobrażenia z łatwością Cię przytłoczy.


Namawiam do analizy Twojego asortymentu i dotychczasowej sprzedaży - czego masz na stanie najwiecej, co sprzedaje się najsłabiej, co jest bestsellerem? Jeśli dysponujesz sprzedażą zeszłoroczną również koniecznie weź ją pod uwagę. Czego zabrakło rok temu? Co było zbędne? Co świetnie się sprzedawało? Czy sprzedaż w Twoim sklepie zależy od pogody, ważnych dat w kalendarzu lub jest sezonowa?


Stwórz swój kalendarz VM na nadchodzący rok i zaznacz w nim wszystkie daty, które mają wpływ na funkcjonowanie Twojej działalności. Zastanów się, które momenty są słabsze sprzedażowo na przestrzeni roku? To wtedy warto wyciągnąć ciężką artylerię i zaproponować klientkom coś super - piękną witrynę, wyjątkową ekspozycję w sklepie, żeby miały powód by z całej konkurencji wybrać właśnie Twoją ofertę.


Jeśli potrzebujesz wsparcia w planowaniu działań VM lub poszukujesz pomysłu na ekspozycję i witrynę - zapraszam do zapoznania się z moją ofertą.





59 wyświetlenia