• Ewa

Targi Meble Polska - 5 trendów w aranżacji salonów meblowych

Aktualizacja: maj 11

Za nami największe targi meblowe w Europie środkowowschodniej.


Meble Polska i towarzyszące im wydarzenia: Arena Design oraz Home Decor ściągają do Poznania odwiedzających z 70 krajów.


Aktualnie Polska plasuje się na 6 pozycji na świecie jako producent mebli, 2 eksporter na świecie a pierwszy w Europie. Dobry wynik!





W dzisiejszym artykule przybliżę 5 trendów w aranżacji stoisk meblowych, które najmocniej zaznaczyły się w tegorocznej edycji.


Uwaga!


Nie wspominam o świetle, ponieważ powinien być to podstawowy składnik prezentacji każdego produktu i nie może go zabraknąć w żadnej przemyślanej ekspozycji. Jeśli tylko ktoś na poważnie myśli o sprzedaży detalicznej ;-)







1. Zieleń


Nic tak nie uprzyjemnia przestrzeni jak soczysta (i prawdziwa!) zieleń. Tam, gdzie zainwestowano w piękne okazy roślin od razu robi się bardziej przyjaźnie i customer friendly.


Niestety niektórzy wciąż kuszą się na plastikową trawę z Ikea.


Dlaczego czepiam się takiego rozwiązania? Bo visual merchandising i ekspozycja ma zaskakiwać, edukować, pokazywać coś nowego. Najprostsze wyjście jakim jest kupno jednego z bestsellerów Ikei to strata okazji na efekt wow i bycie zapamiętanym.


Pamiętajmy, że ludzkie oko ze wszystkich barw potrafi rozróżnić najwięcej odcieni właśnie zieleni. To w towarzystwie natury człowiek czuje się swobodnie i naturalnie, a salon meblowy zaczyna nieco bardziej przypominać dom.


Na zdjęciu: piękne stoisko Bazardo Furniture, w którym zieleni było pełno i to na różnych wysokościach!





2. Ruch


Obok światła i zieleni ludzkie oko bardzo ciągnie do ruchu.


Jeśli ruch jest czynnikiem zastosowanym umiejętnie i w odpowiednich dawkach to oprócz uzyskania wspomnianego wcześniej efektu WOW umożliwiamy klientowi obejrzenie produktu ze wszystkich stron bez żadnego wysiłku.


Producent mebli Wersal zastosował na swoim stoisku kilka ruchomych platform w kształcie koła, na których ustawione były sofy.


Jestem pewna, że każdy z odwiedzających bardzo dobrze zapamiętał to stoisko.





Właśnie takie techniki VM sprawiają, że klient zatrzyma się przy konkretnej ekspozycji na dłużej.


Jest to przykład świetnie zaaranżowanego punktu inspiracyjnego, czyli mocniejszego akcentu w ekspozycji, który nadaje rytm ruchowi klienta po sklepie.


Jeśli w Twoim sklepie nie ma miejsca na podobne rozwiązanie, to zastanów się w których punktach warto stworzyć dopracowany w 100% fragment ekspozycji, który będzie prezentował Twój najciekawszy produkt w kompozycji setowej. Takie miejsca inspirują i zapadają w pamięć!



3. Grafika informacyjna


Dzisiejszy klienci pragną być niezależni i samodzielnie poruszać się w przestrzeni sklepowej.


Dotyczy to szczególnie mężczyzn, którzy z reguły nie lubią pytać o pomoc.


Dla takich klientów doskonałe są wszelkiego rodzaju naklejki, tabliczki, wskazówki na terenie sklepu, które pozwalają poznać techniczne szczegóły na temat produktu.



Warto zadbać, by projekt takiej grafiki był w pełni spójny z identyfikacją wizualną marki. Nie można pozwolić, by projekt odstawał od reszty materiałów wizualnych w sklepie, ponieważ wprowadza to niepotrzebny chaos.


Nie zapominajmy o estetycznym umieszczeniu informacji w widocznym miejscu, ale tak by nie odwracał uwagi od produktu.


Nie powinien go zasłaniać, lecz służyć jego prezentacji.


Na zdjęciu widać świetne rozwiązanie zastosowane przez firmę Benix. Wyraźnie widać, że grafika informacyjna jest przemyślana i koresponduje z charakterem marki.


Świetnym pomysłem jest również informowanie klienta o właściwościach tapicerki, zapraszanie do wypróbowania fotela, otworzenia szafy czy wysunięcia szuflad.


Zachęca to klienta do przetestowania produktów i sprawia, że spędza w sklepie więcej czasu.






4. Monochromatyczne dodatki


Kilku producentów zdecydowało się na wydobycie głębi ze ścian za pomocą umieszczenia elementów dekoracyjnych w tym samym kolorze.


To bardzo skuteczny sposób na urozmaicenie ekspozycji, nie odwracając uwagi od głównego bohatera, czyli produktu.


Ciekawym pomysłem jest zawieszenie w antyramie ubrazu wypełnionym wyłącznie kolorem ściany.



Takie nowoczesne rozwiązania pozwalają klientowi wyobrazić sobie prezentowane meble w towarzystwie własnych dodatków.



5. Tekstury na ścianach


Z monochromatycznych klimatów przechodzimy prosto na drugą stronę barykady.


Na targach mieliśmy bowiem pokaz super rozwiązań zagospodarowania ścian. I bardzo słusznie, jest to przecież kolejne kilkadziesiąt metrów kwadratowych do zaprezentowania oferty salonu meblowego.


Niektórzy zdecydowali się na efekt przetarć pasujących do siebie barw, ale można było również zobaczyć różnego rodzaju tapety imitujące struktury, na przykład cegłówki.


Ważne jest jednak, by jakość tapety była wysokiej jakości i przekonująco udawała to, czym nie jest.


Widoczne na zdjęciach koła umieszczone na ściankach działowych to bardzo sprytny sposób na zaprezentowanie dostępnych opcji tapicerowania i dostępnych wariantów kolorystycznych.




Kilku producentów mebli zdecydowało się na fototapety udające okna, nie jestem jednak pewna czy spełniały swoją rolę.


Wydaje mi się, że efekt iluzji był niemożliwy do osiągnięcia przez sztuczność grafiki, co dawało odwrotny skutek.



*


Potrzebujesz pomocy z zaaranżowaniem swojego salonu meblowego? Napisz: ewa@changes.pl












26 wyświetlenia
  • Facebook

Czy Twoja witryna sklepowa

sprzedaje?

©2020 by changes.pl Ewa Popowska